Legal

Vilkår & betingelser - boder/stadeholdere til events

Generelle oplysninger

New Loop ApS


Bryghuspladsen 8, 3. sal
1473 København K

CVR nr.: 41469021


Telefon: 77423456
Email: info@newloop.dk

BESTILLING

  • Bestilling af emballager og transportkasser skal ske inden den aftalte deadline for det pågældende event.
  • Betaling for pant og anvendelsesafgift skal være modtaget af New Loop inden eventets afholdelse. Der vil ikke blive udleveret emballager, hvis betaling ikke er modtaget rettidigt.

 

Persondata

  • Vi indhenter kun persondata, når det er relevant for os, og vi vil kun indhente persondata, hvis det er relevant for din aktivitet hos New Loop ApS. Ved indsamling, behandling og anvendelse af dine persondata overholder vi altid alle relevante lovbestemmelser. Vi opbevarer kun dine persondata, så længe vi enten er pålagt en juridisk forpligtelse hertil, eller så længe det er relevant for det formål, hvortil de blev indsamlet.

 

  • Hvis du ønsker at købe og modtage et produkt eller en ydelse fra os, har vi brug for at indsamle visse persondata for at kunne gennemføre handlen og tilbyde dig vores services. Vi kan bruge cookies til at holde styr på indholdet i din indkøbskurv, mens du bruger vores webshop. Vi kan indhente oplysninger som f.eks. navn, e-mailadresse, postadresse, leveringsadresse (hvis den varierer fra postadressen), telefonnummer og betalingsoplysninger.
    New Loop ApS indsamler og behandler dine persondata, når du foretager dig følgende:
  • Besøger vores hjemmeside

  • Foretager køb via Jotform eller webshop

Betaling - PANT & ANVENDELSESAFGIFT

  • Stadeholderen betaler både pant og anvendelsesafgift for emballager og transportkasser forud for eventet.
  • Ved salg til kunder skal stadeholderen anvende de aftalte pantpriser, så kunderne kan få refunderet det fulde pantbeløb ved returnering i automater eller ved pantbod.

Reklamationsret

Der gives to års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere inden for “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen. 

 

Ved returnering, reklamation og benyttelse af fortrydelsesretten sendes til: 

 

New Loop ApS
Bryghuspladsen 8, 3. sal
1473 København K


Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.

RETUR & Refusion

  • Emballager og transportkasser skal afleveres på eventet på det aftalte tidspunkt og være pakket efter anvisning, så de kan transporteres samlet til vask eller lager.

  • Manglende aflevering vil medføre ekstra afhentningsomkostninger, der faktureres direkte til stadeholderen.

  • Ubrudte transportkasser refunderes for både pant og anvendelsesafgift mod et håndteringsgebyr på 100 DKK pr. kasse.

  • Brudte transportkasser refunderes kun for pant – anvendelsesafgiften refunderes ikke, da emballagerne skal vaskes og kvalitetssikres.

  • Pant for transportemballager refunderes ved korrekt og rettidig retur.

  • Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg.nr. og kontonr., så det aftalte beløb kan overføres. Disse oplysninger kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.

UDLEVERING

  • Udlevering sker på eventet efter aftale, når betaling er modtaget.

INFORMATIONSPLIGT

  • Stadeholderen er ansvarlig for, at alle medarbejdere i boden er informeret om pantsystemet, korrekt håndtering af emballager samt returneringsmuligheder, så de kan vejlede kunderne.

  • Kunderne skal informeres om, at der er pant på emballagen, samt hvordan og hvor den kan returneres.

Ombytning & dataregistrering

  • Hvis det er muligt at ombytte emballager i bar eller bod, skal det kunne registreres i bodens POS-system, så panten følger produktet.

  • Stadeholderen skal kunne fremsende data på ombyttede pantenheder i boden, så det kan afstemmes med det reelt returnerede antal. Dette sikrer transparens i returprocent og regnskab.

Klagemuligheder

Har du en klage over et produkt, købt i vores webshop kan du klage til os på info@newloop.dk, men har du klaget uden at få medhold, kan der sendes en klage til:

 

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby

 

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform. Platformen findes her. Angiver du en klage i EU Kommissionens online klageplatform, skal du oplyse vores e-mail adresse: info@newloop.dk

Gældende lov

Disse handelsbetingelser og enhver aftale mellem dig og New Loop ApS er underlagt og fortolkes i overensstemmelse med dansk lovgivning. Enhver tvist, der måtte opstå i forbindelse med vores betingelser, herunder tvister vedrørende deres eksistens eller gyldighed, skal afgøres ved de danske domstole. Hvis du er forbruger og bosiddende i et andet EU-land, kan du dog også vælge at indbringe sagen for dit lokale retsvæsen.